Točnosti informacija
Uspostavu sustava provjere točnosti informacija
ROK ZA PREDAJU PRIJAVE:
-
Datum početka zaprimanja projektnih prijava: 11.09.23, 11:00
-
Rok za podnošenje projektnih prijava: 10.10.23, 15:00
NADLEŽNO TIJELO
Ministarstvo kulture i medija, Republika Hrvatska.
POTPORA:
Minimalni iznos bespovratnih sredstava: 99.542,10 €
Maksimalni iznos bespovratnih sredstava: 199.084,21 €
ALOKACIJA:
5.972.526,00 EUR
INTENZITET POTPORE (%)
100%
SVRHA POZIVA:
Svrha (cilj) Poziva je jačanje otpornosti društva na dezinformacije smanjenjem količine dezinformacija, misinformacija i lažnih vijesti u javnom prostoru, jačanje informacijske pouzdanosti i sigurnosti kod konzumiranja medijskih sadržaja i korištenja društvenih mreža, jačanje kvalitete novinarstva i vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti.
PREDMET POZIVA:
Dodjela bespovratnih sredstava znanstveno-obrazovnim, znanstvenim i znanstveno-istraživačkim ustanovama (sveučilišta, fakulteti, visoka učilišta, veleučilišta, instituti) i udrugama, samostalno ili u partnerstvu sa znanstveno-obrazovnim i znanstveno-istraživačkim ustanovama i/ili udrugama i/ili pravnim ili fizičkim osobama (samostalni medijski profesionalci) koje su mikro, malo ili srednje poduzeće sukladno definiciji malih i srednjih poduzeća, u svojstvu prihvatljivih partnera, upisani u odgovarajuće upisnike za obavljanje medijske djelatnosti, a kojima osnivač nije tijelo javne vlasti.
PRIHVATLJIVI KORISNICI:
PRIHVATLJIVE AKTIVNOSTI:
1. Obvezne aktivnosti:
Projekt mora sadržavati najmanje jednu od navedenih obveznih aktivnosti:
-
jačanje kapaciteta postojećih provjeravatelja točnosti informacija ili uspostava novog neovisnog provjeravatelja točnosti informacija, ulaganjem u razvoj novih ili razradu i/ili unaprjeđenje postojećih procedura i metodologije provjere informacija, razotkrivanja i ispravljanja dezinformacija, s obvezom unapređenja postojećeg ili pokretanje novog komunikacijskog kanala, odnosno platforme vezane uz konkretan projekt (mrežne stranice i sl.) na kojoj će se objavljivati provjerene, razotkrivene i ispravljene informacije objavljene u javnom prostoru, medijima i društvenim mrežama koje je razotkrio fact-checker (nositelj) u sklopu projekta te komunicirati procedure, načela, aktivnosti, kao i ostale informacije relevantne za projekt;
-
razvoj specijalizirane jedinice za provjeru informacija unutar postojećih medijskih redakcija, koje mogu biti prihvatljivi partner na projektu, s obvezom unapređenja postojeće medijske i/ili komunikacijske platforme, dodavanjem i/ili uvođenjem novih novinarskih i/ili uredničkih formi, u skladu s tehnološkim novinama ili razvoja nove platforme i/ili sustava označavanja provjerenih informacija na postojećoj ili novouspostavljenoj platformi.
2. Druge kategorije aktivnosti povezane s obaveznim aktivnostima:
Prijavitelji uz najmanje jednu obaveznu aktivnost, projektom dodatno mogu obuhvatiti i:
-
aktivnosti vezane uz analizu podataka prikupljenih računalnim sustavima za provjeru informacija;
-
edukacijske aktivnosti namijenjene edukaciji samih fact-checkera, kao i edukacijske aktivnosti koje provode fact-checkeri;
-
unaprjeđenje procedura provjere informacija i usavršavanje medijskih djelatnika za provjeru informacija, posebice u kontekstu izazova koje donosi digitalno okruženje;
-
aktivnosti uspostavljanja suradnje s nezavisnim fact-checking organizacijama / projektima;
-
stvaranje medijskih sadržaja koji doprinose borbi protiv dezinformacija i osvještavanju javnosti o problemu dezinformacija, uključujući kreiranje, produkciju i realizaciju novinarskih sadržaja koji se bave problemom dezinformacija. Takvi sadržaji, primjerice, mogu obuhvaćati televizijske i/ili radijske emisije / programe, audio ili video podcaste, internetske ili novinske članke ili multimedijalne projekate koji doprinose općim i specifičnim ciljevima investicije;
-
edukacije za korištenje računalnih alata i tehnologija za provjeru online materijala kao i njihova primjena u radu redakcija.
3. Horizontalne prihvatljive aktivnosti povezane s obveznim aktivnostima:
-
popularizacija spoznaja i aktivnosti fact-checking organizacija.
PRIHVATLJIVI TROŠKOVI:
Prihvatljive kategorije troškova prijavitelja/partnera su kako slijedi:
1. Troškovi vanjskih usluga
-
savjetodavne usluge;
-
usluge prevođenja;
-
usluge s područja informacijsko-komunikacijske tehnologije;
-
usluga vrednovanja projektnih aktivnosti ako je predviđeno projektom;
-
naknade za vanjske usluge izravno povezane s provedbom projektnih aktivnosti isplaćene pravnim osobama a koje ne predstavljaju honorarne suradnike (npr. ugovori o izradi studije, edukacije i sl.);
-
naknade za vanjske usluge izravno povezane s provedbom projektnih aktivnosti isplaćene fizičkim osobama a koje ne predstavljaju honorarne suradnike (npr. ugovori o uslugama za istraživanje tržišta i dr.)
2. Izravni troškovi osoblja koji će provoditi aktivnosti, što uključuje i honorarne suradnike.
3. Troškovi povezani s predavačima i polaznicima za potrebe usavršavanja
-
troškovi predavača, za sate tijekom kojih su predavači sudjelovali u usavršavanju;
-
troškovi poslovanja povezani s predavačima i polaznicima koji su izravno povezani s projektom usavršavanja, poput putnih troškova, troškova materijala i potrošne robe izravno povezanih s projektom, amortizacija alata i opreme ako se upotrebljavaju isključivo za projekt usavršavanja;
-
troškovi smještaja za predavače, organizatore predavanja i za polaznike usavršavanja;
-
troškovi savjetodavnih usluga povezanih s projektom usavršavanja;
-
troškovi osoblja polaznika usavršavanja i opći neizravni troškovi (administrativni troškovi, najam, režijski troškovi) za sate koje polaznici usavršavanja provedu u usavršavanju.
4. Troškovi povezani s jačanjem suradnje fact-checkera s međunarodnim i nacionalnim dionicima posvećenim borbi protiv dezinformacija, prvenstveno drugim fact-checking projektima i organizacijama te medijima
5. Troškovi promocije i vidljivosti
-
troškovi organizacije promotivnih aktivnosti (npr. najam prostora, audio-vizualnih pomagala itd.);
-
materijalni troškovi koji su potrebni za organizaciju okruglih stolova, medijskih konferencija (npr. promotivni materijali, pozivi, ugostiteljske usluge);
-
priprema, oblikovanje, prijevod, tisak promotivnog materijala i dostava;
-
uspostava i održavanje internetskih stranica i društvenih mreža;
-
troškovi vezani uz aktivnosti promocije, komunikacije i vidljivosti
6. Troškovi kupnje opreme (uključujući i IT opremu i softverska rješenja) za pomoć u radu na provjeri točnosti informacija i troškovi povezani s nabavom opreme (dostava, instalacija, održavanje, edukacija za korištenje koju nudi dobavljač opreme…).
7. Troškovi materijala i sitnog inventara za potrebe projekta. Sitni inventar odnosi se na materijale i uređaje čija je jedinična vrijednost manja od 464,53 EUR bez PDV-a. Ukupan iznos troška sitnog inventara ne smije biti veći od 10 % prihvatljivih troškova projekta.
8. Neizravni troškovi nastali izravno kao posljedica provedbe projekta kod prijavitelja izračunavaju se po fiksnoj stopi do visine od 15 % prihvatljivih izravnih troškova osoblja prijavitelja uključenog u provedbu projekta. Neizravni troškovi mogu uključivati administrativne troškove kao što su troškovi upravljanja, zapošljavanja, računovodstva, čišćenja, usluge telefona, vode ili struje i drugi slični troškovi.
Preuzmi besplatnu brošuru.
Zainteresirani ste ?
Pošaljite upit