Plan upravljanja turističkom destinacijom

Plan upravljanja turističkom destinacijom

Plan upravljanja turističkom destinacijom – nova zakonska obaveza i prilika za turističke destinacije s ciljem jasnije definiraju smjer razvoja

Nova zakonska obaveza

Prema Zakona o turizmu (NN 156/23), usvojenom na sjednici Sabora 14. rujna 2023. koji je stupio na snagu u siječnju 2024. godine, donošenje plana upravljanja turističkom destinacijom i Studija izračuna prihvatnog kapaciteta (za JLS koji spadaju u I. i II kategoriju prema Indeska turističke razvijenosti) su postale zakonska obaveza turističkim zajednicama. 

Kako je i bila Ministrica Brnjac, rekla prije usvajanje zakona, upravo zbog neravnomjerne turističke razvijenosti Republike Hrvatske potrebno je odgovornost za upravljanje razvojem turizma spustiti na lokalnu i regionalnu razinu, pri čemu su planovi upravljanja destinacijom nužni jer pokazuju jasan smjer razvoja destinacije.

Ovi dokumenti se donose na četiri godine, a obveza za njihovu izradu imaju turističke zajednice, uz sudjelovanje svih relevantnih dionika, uključujući i jedinice lokalne i regionalne samouprave i građane, usvajat će ih tijela turističkih zajednica, a naposljetku, čelnici lokalnih jedinica će predlagati predstavničkim tijelima donošenje odluka o upravljanju destinacijom.  

Prilike koje donosi izrada plana

Prije nego li se uopće upustimo u izradu ovakvog dokumenta moramo si postaviti neka vrlo konkretna pitanja: 

  • Zašto to radimo?
  • Što je to što je našoj destinaciji potrebno?  
  • Tko treba biti uključen u ovaj proces ?

U svojoj srži, upravljanje destinacijom sastoji se od planiranja, razvoja i marketinga pojedine destinacije.  Isto tako moglo bi se reći da je ovaj plan u svojoj srži kombinacija Strategije održivog razvoja destinacije  i akcijskog plana.

Plan upravljanja turističkom destinacijom ponajprije je prilika za inter-sektorsku suradnju, konzultacije i ko-kreiranje budućnosti pojedine turističke destinacije. On je prije svega, dogovor o trenutnim i budućim prioritetima te aktivnostima potrebnima za postizanje postavljenih ciljeva.

Ovakav plan ne bi se smio bazirati samo na analizi postojećih dokumenata već bi morao uključivati svježe podatke prikupljene u suradnji sa svim dionicama.  Destinacija je živ organizam koji je podložan promjenama i potrebno je stalno pratiti i ažurirati podatke s kojima raspolažemo.    

Faze izrade plana

Kreiranje plana moglo bi se sagledati kroz nekoliko faza:

  • Donošenje odluke o potrebi izrade plana i definiranje dionika koji će biti uključeni u proces
  • Prikupljanje potrebnih podataka i  dokaza
  • Definiranje smjera u kojem želimo ići
  • Definiranje aktivnosti potrebnih za postizanje ciljeva i izrada akcijskog plana
  • Usvajanje plana
  • Praćenje napretka i osiguravanje periodičkog ažuriranja plana  (svake 4 godine)

Što nudimo?

Cordion Consultancy tim može Vam pomoći u ovom procesu te zajednički s Vama, prema vlastitoj metodologiji za izradu plana upravljanja turističkim destinacijama, osigurati da Vaša destinacija  pronađe najbolji razvojni put i osigura održivost i autentičnost te ispuni zakonske obveze koje proizlaze iz novog Zakona o turizmu koji će stupiti na snagu u siječnju 2024. 
 
 

Smjernice i upute za izradu Plana upravljanje destinaciojom su objalvjene od strane Ministarstva turizma na sledećem linku. Pravilnik o Metodologiji izračuna prihvatnog kapaciteta je također objavljen na sljedećem linku.

 

 

 

Zainteresirani ste ?

Pošaljite upit

Razumijem i prihvaćam da sam pročitao/la Pravila o privatnosti tvrtke CORDION d.o.o. koji detaljnije opisuju kako će moji kontakt podaci biti sačuvani i obrađivani i kako u bilo kojem trenutku mogu povući svoj pristanak.

Javite se

Paškala Buconjića 19, 10000, Zagreb, Hrvatska

© CORDION.hr. Sva prava zadržana Dizajnirano od HTML Codex