Plan upravljanja turističkom destinacijom

Plan upravljanja turističkom destinacijom

Plan upravljanja turističkom destinacijom – nova obaveza ili prilika za turističke destinacije da jasnije definiraju smjer razvoja

Nova zakonska obaveza

Prema nacrtu zakona o turizmu, usvojenom na sjednici Sabora 14. rujna 2023. koji bi trebao stupiti na snagu u siječnju 2024. godine, donošenje plana upravljanja turističkom destinacijom biti će zakonska obaveza. Prema riječima Ministrice Brnjac, upravo zbog neravnomjerne turističke razvijenosti Republike Hrvatske potrebno je odgovornost za upravljanje razvojem turizma spustiti na lokalnu i regionalnu razinu, pri čemu su planovi upravljanja destinacijom nužni jer pokazuju jasan smjer razvoja destinacije.

Donosit će se na četiri godine, izrađivat će ih turističke zajednice, uz sudjelovanje svih relevantnih dionika, uključujući i jedinice lokalne i regionalne samouprave i građane, usvajat će ih tijela turističkih zajednica, a naposljetku, čelnici lokalnih jedinica će predlagati predstavničkim tijelima donošenje odluka o upravljanju destinacijom.  

Prilike koje donosi izrada plana

Prije nego li se uopće upustimo u izradu ovakvog dokumenta moramo si postaviti neka vrlo konkretna pitanja: 

  • Zašto to radimo?
  • Što je to što je našoj destinaciji potrebno?  
  • Tko treba biti uključen u ovaj proces ?

U svojoj srži, upravljanje destinacijom sastoji se od planiranja, razvoja i marketinga pojedine destinacije.  Isto tako moglo bi se reći da je ovaj plan u svojoj srži kombinacija Strategije održivog razvoja destinacije  i akcijskog plana.

Plan upravljanja turističkom destinacijom ponajprije je prilika za inter-sektorsku suradnju, konzultacije i ko-kreiranje budućnosti pojedine turističke destinacije. On je prije svega, dogovor o trenutnim i budućim prioritetima te aktivnostima potrebnima za postizanje postavljenih ciljeva.

Ovakav plan ne bi se smio bazirati samo na analizi postojećih dokumenata već bi morao uključivati svježe podatke prikupljene u suradnji sa svim dionicama.  Destinacija je živ organizam koji je podložan promjenama i potrebno je stalno pratiti i ažurirati podatke s kojima raspolažemo.    

Faze izrade plana

Kreiranje plana moglo bi se sagledati kroz nekoliko faza:

  • Donošenje odluke o potrebi izrade plana i definiranje dionika koji će biti uključeni u proces
  • Prikupljanje potrebnih podataka i  dokaza
  • Definiranje smjera u kojem želimo ići
  • Definiranje aktivnosti potrebnih za postizanje ciljeva i izrada akcijskog plana
  • Usvajanje plana
  • Praćenje napretka i osiguravanje periodičkog ažuriranja plana  (svake 4 godine)

Što nudimo?

Cordion tim može Vam pomoći u ovom procesu te zajednički s Vama, prema vlastitoj  metodologiji za izradu plana upravljanja turističkim destinacijama, osigurati da Vaša destinacija  pronađe najbolji razvojni put i osigura održivost i autentičnost te ispuni zakonske obveze koje proizlaze iz novog Zakona o turizmu koji će stupiti na snagu u siječnju 2024. 
 

U siječnju 2024. po stupanje na snagu Zakona o turizmu i donošenju smjernica za izradu plana ćemo Vam donjeti dodatne informacije. 

Zainteresirani ste ?

Pošaljite upit

Razumijem i prihvaćam da sam pročitao/la Pravila o privatnosti tvrtke CORDION d.o.o. koji detaljnije opisuju kako će moji kontakt podaci biti sačuvani i obrađivani i kako u bilo kojem trenutku mogu povući svoj pristanak.

Javite se

Paškala Buconjića 19, 10000, Zagreb, Hrvatska

© CORDION.hr. Sva prava zadržana Dizajnirano od HTML Codex